Grupa liczy 25 dzieci w wieku 3 lat.

Nauczycielki prowadzące grupę:
Paulina Powszek
Dorota Kulpa
Ewa Jabłońska
Pomoc techniczna:
Beata Paul


Pomoc nauczyciela:
Małgorzata Kaczmarek


ZAJĘCIA DODATKOWE 2020/2021

PoniedziałekWtorek ŚrodaCzwartekPiątek
-> Akademia Sportu i Rekreacji
(co drugi poniedziałek)
-> Dziecięce eksperymenty w MDK (co drugi poniedziałek)
-> Zajęcia sportowe
„Mali wspaniali”
-> Język angielski
-> Gimnastyka ogólnorozwojowa
-> Logopeda
-> Religia
-> Basen
-> Gimnastyka ogólnorozwojowa
-> Rytmika
-> Religia
-> Język angielski

Godziny zajęć czasem mogą ulec zmianie z powodu uroczystości, wycieczek, teatrzyków, czy innych ważnych wydarzeń przedszkolnych.


Maj 2021r.       

Tydzień pierwszy

Tydzień drugi

Temat:  Nowinki z wiejskiego podwórka

-zapoznanie z zwierzętami żyjącymi na wiejskim podwórku

– utrwalenie nazw kolorów

-różnicowanie i naśladowanie głosów wydawanych przez zwierzęta

-rozwijanie sprawności fizycznej

-kształtowanie poczucia rytmiczności

-zapoznanie z rodzicami zwierząt- nazywanie rodziców i ich dzieci

– określanie korzyści wynikających z hodowli zwierząt

-rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania

– podkreślanie wartości zdrowego odżywiania sie

– poznanie domów zwierząt żyjących na wiejskim podwórku

– czytanie całościowe wyrazów; kot, pies krowa, kaczka , królik, kura, koń ,świnia ,indyk, kogut, koza

Temat: „Wie ekolog mały i duży że Ziemia bez roślin nikomu nie służy” 

– wie że wszystko co spożywamy pijemy, lub jemy wpływa na nasz organizm

-rozumie, że drzewa i rośliny produkują  tlen i oczyszczają powietrze.

– zna kolory pojemników na odpady

– wie jak zachować się w lesie

– potrafi rozróżniać gatunki drzew,

– wie dlaczego trzeba zbierać makulaturę

– liczy drzewa w swoim zakresie

-rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie sprawności manualnej

– Rozwijanie sprawności głoskowania czytania

– ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – wierszyki logopedyczne

Tydzień trzeci

Tydzień czwarty

 Temat: Łąka w maju

–  wielozmysłowe poznanie łąki wiosną poznawanie kwiatów i ziół

-wykorzystywanie ćwiczeń orientacji przestrzennej w grach i zabawach ruchowych

-utrwalenie dodawania i odejmowania w zakresie 10

-rozwijanie zainteresowań związanych z dziecięcą literaturą

-poznawanie ogólnej budowy kwiatu na przykładzie mniszka lekarskiego

-wymienia charakterystyczne cechy łąki wiosną

– zapoznanie z cyklem rozwojowym  żaby

-zachęcanie do poruszania sie

– poznawanie życia pszczół i mrówek

-zapoznanie z cyklem rozwojowym motyla

-rozwijanie umiejętności współpracy w grupie

 

Temat:  Poznajemy różne zawody

-przybliżenie wiadomości na temat wybranych zawodów

-uświadomienie znaczenia pracy dla ludzi

– zapoznanie z pracą krawcowej

-rozwijanie sprawności fizycznej

-zapoznanie z pracą ogrodnika

-zapoznanie z etapami powstawania chleba oraz pracą piekarza

-zachęcanie do wypowiadania sie na temat przyszłości

-zapoznanie z działaniem magnesu

– rozwijanie sprawności fizycznej manualnej 

– kształtowanie prawidłowych relacji w grupie przedszkolnej

– kształtowanie poczucia rytm

– czytanie całościowe wyrazów; krawcowa, ogrodnik, lekarz itp 

 

WIERSZ „POKŁÓCIŁY SIĘ ZWIERZĘTA”
Edyta Matłosz

Dnia pewnego na podwórku

pokłóciły się zwierzęta

o to kto ma dłuższą pamięć

i kto dłużej z nich pamięta.

Kura: Koo ko ko ko

Kaczka: Kwaa kwa kwa kwa

Baran: Beee

Świnka: Kwik

Kto z nas dłuższą pamięć ma?

Pies zaszczekał: Hau hau hau

Indyk zagulgotał: Guull

a kot, który ciągle spał

miaukną tylko cicho: miauu

Nic z tej kłótni nie wynikło

bo zwierzęta przez dzień cały,

o co była awantura,

wszystkie pozapominały…

 

WIERSZ  „TYLKO NIC NIE MÓWCIE KROWIE”

Nabiał- produkt smaczny zdrowy.

Dostajemy go od krowy. Tylko nic nie mówcie krowie!

Jak się krowa o tym dowie, to się jej przewróci w głowie

I gotowa narozrabiać… I przestanie nabiał dawać,

Czyli: masło, mleko, sery

I śmietankę na desery!

No i jajka. Co ja baję?

Przecież jajka kura daje.

Tylko nic nie mówcie kurze!

Niech je znosi jak najdłużej!

Bo jak o tym się rozgłosi…

To przestanie jajka znosić.

 

MASAŻYK Z WIERSZYKIEM „KONIK”
Biega źrebaczek po łące

(opukujemy plecy dziecka opuszkami palców)

wąchając kwiatki pachnące.

Tu rosną stokrotki,maki,
a tu kolorowe bratki

(poszczypujemy w różnych miejscach)

Podchodzi klacz ,jego mama

(kroczymy po plecach palcami)

nosem go lekko dotyka.

(lekko naciskamy jednym palcem)

Konik do mamy się śmieje
i dalej po łące bryka.

(skoki nadgarstkami i palcami)

Potem wieczorem w stajence
do mamy tuli się blisko,

(przytulamy się do dziecka)

układa się do snu na sianie
i chrapie jak wielkie konisko

(naśladujemy chrapanie)